ΕΙΣΗΓΗΣΗ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Σε συνέχεια των προηγούμενων συζητήσεων και του κειμένου - σχεδίου προς διαμόρφωση των τελικών θέσεων του συνδυασμού εν'όψη της συζήτησης στις 20/05 και μετά από τις μέχρι τώρα παρατηρήσεις το κείμενο - εισήγηση διαμορφώνεται ακολούθως :

1. Αναδιοργάνωση ΠΟΕΙΑΤΑ
Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σ'αυτό διότι τα τελευταία χρόνια με ευθύνη όλων κυρίως όμως της πλειοψηφούσας παράταξης παρουσιάστηκαν δυσλειτουργίες στην λειτουργία όλων των οργάνων της.
Γι'αυτό προτείνουμε και εμμένουμε
α. Διαπαραταξιακό προεδρείο με διαπαραταξιακές θεματικές ομάδες εργασίας ανά τομέα.
β. Τροποποίηση καταστατικού
-Ονομασία αντί ΑΓΟΡΑΙΩΝ να γίνει ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
-Ενίσχυση του θεσμού των Π.Σ. με την συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις του των Προέδρων των σωματείων που το απαρτίζουν. Ανά 6 μήνες συνεδρίαση με την παρουσία εκπροσώπου του Προεδρίου.
γ. Ενίσχυση του ρόλου των Ειδικών Γραμματειών (Νομ. Προσώπων και Διεθνών σχέσεων).Αυτό επιβάλλεται μετά την ένταξή μας στην IRU.Ειδικότερα για την Γραμ. Νομικών Προσώπων το Προεδρείο να ορίζει και έναν βοηθό του ανά περιφέρεια με γνώση στο αντικείμενο.
δ. Ετήσια Κλαδικά Συμβούλια.
ε. Νομικό τμήμα οργανωμένο και εξειδικευμένο ώστε να καθοδηγεί τα μέλη - Σωματεία.
στ. Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων στελεχών σωματείων και Ραδιοταξί.
Να αποφασίσουμε για την προσαρμογή ή όχι στον 1712 & 4070 που προσδιορίζει τους ιδιοκτήτες.

2. Νομοθετικές παρεμβάσεις στον Ν. 4070
α. Εμμένουμε στην αλλαγή του έτους αδειοδότησης (όχι νωρίτερα από 5 χρόνια).
β. Με την καθιέρωση 3 κατηγοριών Ε.Δ.Χ. (Ν. 4070 άρθρο 82 όπως τροποποιήθηκε) ΤΑΧΙ ΕΙΔΜΙΣΘ και ΕΙΔΜΕΤ  ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης του άρθρου 4 παρ. 6 του Π.Δ. 244 περί ταυτότητας των Ε.Δ.Χ. ώστε οι άλλες κατηγορίες να μη φέρουν την λέξη ΤΑΧΙ πουθενά στο όχημα ΑΛΛΑ το λογότυπο της κατηγορίας που ο νόμος τους έδωσε π.χ. <<ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ>>.
γ. Όταν υπάρχει έκδοση αδειών να συνυπολογίζονται κοινωνικά κριτήρια και πρωτίστως προϋπηρεσία.
δ. Ειδική Άδεια
- Απεγκλωβισμός της αναθεώρησης από την μεταφορά λαθρομεταναστών.
- Να μειωθούν οι ποινικές παραβάσεις του άρθρου 100 του Ν. 4070.
- Η ανανέωσή της να σχετίζεται με το πειθαρχικό παρελθόν της προηγούμενης 5ετίας (νέο έντυπο & νέα φωτο).
ε. Επαναλειτουργία των κλιμακίων Ε.Δ.Χ. του άρθρου 20 των Π.Δ. 243 & 244 αν αυτό είναι αδύνατο να λειτουργούν το ΜΚ του Ν. 3446/06 και με δικό μας εκπρόσωπο και να ενταχθεί στην αρμοδιότητά τους όλο το φάσμα της μεταφοράς κάτω των 9 θέσεων (Ν.4070 & 4093).
ζ. Αύξηση των θέσεων των ταξί (όπως ορίζει το Π.Δ. 244) και δυνατότητα μεταφοράς ΑΜΕΑ μετά από κατάλληλη διαμόρφωση.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Αν δεν ψηφιστεί το Σ/Ν εξυπακούεται θα συμπεριληφθούν όλα όσα προβλέπει σχετικά.

3. Ραδιοταξί - Νομικά Πρόσωπα
- Ενοποίηση κέντρων και χρήση ιντερνετικών υπηρεσιών (5ψήφια τηλεφωνικά κέντρα).
- Νομιμοποίηση εσωτερικών πειθαρχικών συμβουλίων για παρεμβάσεις κατά την εκτέλεση του έργου που τους ανατέθηκε από το κέντρο (απεγκλωβισμό από τα Π.Δ. 482 & 586). Βάση μπορεί να αποτελέσει το άρθρο 26 του 4313/14.
- Ειδική και ιδιαίτερη κατάρτιση των μελών τους για επιπλέον πιστοποίηση με υποχρεωτικότητα παρακολούθησης. Να σχετίζεται και με το ανατιθέμενο έργο.
- Ένταξή τους στο ΕΣΠΑ για τεχνολογία , οχήματα κ.λ.π.
- Μείωση τελών προς ΕΕΤΤ.
- Ένταξη των Νομικών Προσώπων και των Ρ/Τ στο άρθρο 29 του 4313/14 σε ανάλογες περιπτώσεις.(Ασφαλιστική ενημερότητα).
- Ένταξη των Συνεταιρισμών Ρ/Τ στο άρθρο 1 του Ν. 4276/14 εφόσον έχουν στην κατοχή τους οχήματα των Ν. 3109 &4070.(Τουριστικές Επιχειρήσεις)
- Δυνατότητα ιδιοκτησίας οχημάτων προσωρινής αντικατάστασης λόγω ακινητοποίησης κυκλοφορούντων (ποσόστωση).

4. Οχήματα Ν. 4093
Να εκδοθούν άμεσα αποφάσεις που να περιορίζουν τις συνθήκες του αθέμιτου ανταγωνισμού που έχουν δημιουργηθεί από τα κενά του νόμου και την αδυναμία - έλλειψη ελέγχων.
- Για τα σταθερά εξωτερικά χαρακτηριστικά τους.
- Στην άδεια κυκλοφορίας να αναγράφεται η καθορισμένη από τον νόμο ημερομηνία λήξης κυκλοφορίας του οχήματος και σχετική ένδειξη για το έργο που εκτελεί νόμιμα.
- Η σύμβαση εκτέλεσης έργου να υπογράφεται στην έδρα της επιχείρησης και όχι στο σημείο της επιβίβασης ή να αναρτάται με την υπογραφή στο site της επιχείρησης και με αυτή να ξεκινά το όχημα.
- Η κάθε σύμβαση να είναι μέρος ενιαίου και θεωρημένου μπλοκ συμβάσεων με αύξοντα αριθμό που θα συνοδεύει το όχημα και θα αφορά το συγκεκριμένο δρομολόγιο - επιβάτη.Εάν είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο να έχει ενιαίο πρωτόκολλο συμβάσεων.
- Να ελέγχονται και από τα Μεικτά Κλιμάκια του Ν. 3446/06 (κάτι ανάλογο έγινε για Ε.Ι.Χ. οχήματα του Ν. 3535/07).
- Τα καταλύματα να μεταφέρουν τους πελάτες τους όπως ο νόμος ορίζει ΜΟΝΟ όμως με ιδιόκτητα μέσα.

5. ΕΦΚΑ
α. Προσωρινή ακινησία
- Αύξηση χρονικού ορίου όπως στα φορτηγά
- Βελτίωση των προϋποθέσεων που προβλέπει η σχετική ΚΥΑ
β. Αντικατάσταση οχήματος άνευ σχετικού πιστοποιητικού
γ. Κεφαλαιοποίηση οφειλών και αναζήτησή τους σε προσυνταξιοδοτικό χρόνο ή συμψηφισμό με μείωση αντίστοιχου εργασιακού χρόνου από το σύνολο του συντάξιμου.

6. Φορολογικό
- Μείωση συντελεστών φορολόγησης
- Μείωση προκαταβολής φόρου
- Συνέχιση του καθεστώτος <<τέλους μεταβίβασης>>
- Επαναφορά της διάταξης των 100 δόσεων

7. Ταξίμετρα
Όσοι έχουν βάλει από τους 3 συνδυασμούς που παρατείνεται η ισχύς τους (ΜΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΑ) να μπορούν να τα χρησιμοποιούν αλλά και να τα μεταβιβάζουν μέχρι την πλήρωση της μνήμης τους.

8. Μέτρα στήριξης του κλάδου
- Ανάπτυξη οργανωμένων και εξειδικευμένων υπηρεσιών μετακίνησης
Διεύρυνση έργου και συνδυασμένες μεταφορές
- Ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική
- Κίνητρα αντικατάστασης οχημάτων (νέας τεχνολογίας και φιλικών προς το περιβάλλον)
Προς διαμόρφωση το θέμα <<στρατηγική ανάπτυξης>>.

                                                                                                                  Πάρης Κισσάς